Του Παναγιώτη Πλαφουτζή
Μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική προσέγγιση, που έχει ήδη προκαλέσει θετικότατα σχόλια, από μια έγκριτη πανεπιστημιακό με μεγάλη εμπειρία στις εκπαιδευτικές διαδικασίες.
Η μέθοδος εξοικείωσης και προσέγγισης των αρχαίων ελληνικών από τα μικρά παιδιά που παρουσιάζεται, αποτελεί το σταθμισμένο εκπαιδευτικό υλικό από την έρευνα-δράση η οποία πραγματοποιήθηκε τα έτη 2015-2016 στα νηπιαγωγεία της Αττικής και είχε ως στόχο να φέρει τα παιδιά σε επαφή με τα Αρχαία Ελληνικά μέσα, όμως, από έναν παιγνιώδη τρόπο, ο οποίος περιελάμβανε μουσική με μελοποιημένους μύθους του Αισώπου και την προστιθέμενη και μεταγνωστική αξία των Τ.Π.Ε. Τα παιδιά μέσα από το τραγούδι και τη μουσικοκινητική αγωγή και μέσα από συγκεκριμένες οπτικές και αντιληπτικές ασκήσεις στις οποίες συμμετείχαν, ήρθαν σε επαφή με τη γλώσσα των Αρχαίων Ελληνικών, την οποία ≪τραγούδησαν≫ και έπαιξαν με τη βοήθεια συγκεκριμένων εκπαιδευτικών λογισμικών αναδεικνύοντας και την προστιθέμενη αξία των ΤΠΕ.
Μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική προσέγγιση, που έχει ήδη προκαλέσει θετικότατα σχόλια, από μια έγκριτη πανεπιστημιακό με μεγάλη εμπειρία στις εκπαιδευτικές διαδικασίες.
Η μέθοδος εξοικείωσης και προσέγγισης των αρχαίων ελληνικών από τα μικρά παιδιά που παρουσιάζεται, αποτελεί το σταθμισμένο εκπαιδευτικό υλικό από την έρευνα-δράση η οποία πραγματοποιήθηκε τα έτη 2015-2016 στα νηπιαγωγεία της Αττικής και είχε ως στόχο να φέρει τα παιδιά σε επαφή με τα Αρχαία Ελληνικά μέσα, όμως, από έναν παιγνιώδη τρόπο, ο οποίος περιελάμβανε μουσική με μελοποιημένους μύθους του Αισώπου και την προστιθέμενη και μεταγνωστική αξία των Τ.Π.Ε. Τα παιδιά μέσα από το τραγούδι και τη μουσικοκινητική αγωγή και μέσα από συγκεκριμένες οπτικές και αντιληπτικές ασκήσεις στις οποίες συμμετείχαν, ήρθαν σε επαφή με τη γλώσσα των Αρχαίων Ελληνικών, την οποία ≪τραγούδησαν≫ και έπαιξαν με τη βοήθεια συγκεκριμένων εκπαιδευτικών λογισμικών αναδεικνύοντας και την προστιθέμενη αξία των ΤΠΕ.
Το βιβλίο αυτό είναι το υλικό που "εφαρμόστηκε" σε σχολεία με μεγάλη επιτυχία και με μια ιδιαίτερη αναφορά από το HARVARD UNIVERSITY. Η προσέγγιση των αρχαίων ελληνικών μέσα από τη μουσική, τη δύναμη των εικόνων με έντονα, ζωηρά χρώματα, τη συμβολή των ΤΠΕ με ψηφιοποιημένο υλικό και τις διαφοροποιημένες οπτικο-αντιληπτικές ασκήσεις μας, βοήθησαν να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον και την προσοχή των μαθητών της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και να το κρατήσουμε αμείωτο. Τα Αρχαία Ελληνικά έγιναν ένα παιχνίδι και τα παιδιά μπόρεσαν να ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ τη συνέχεια της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ γλώσσας μέσα από τους Μύθους του Αισώπου στα ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ...
Τα ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι η γνωστική, γλωσσική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη διαμορφώνονται, εν πολλοίς, κατά τα πρώτα έξι χρόνια ζωής του παιδιού. Παράλληλα, οι εμπειρίες των παιδιών κατά τη βρεφική και νηπιακή ηλικία επηρεάζουν και τη μετέπειτα πορεία τους στο σχολείο και τη ζωή τους, δικαιολογώντας, έτσι, τη μεγάλη σημασία που δίνεται σήμερα στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον.
Το "Κατανοώντας τη Γλώσσα μας: Αρχαία και νέα ελληνική μέσα από τον Αίσωπο" είναι ένα πραγματικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς που τους ενδιαφέρει η σωστή εκμάθηση για το παιδί που ξεκινά την εκπαιδευτική του διαδρομή από το νηπιαγωγείο.
Αξίζει να το δοκιμάσετε...
Τα ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι η γνωστική, γλωσσική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη διαμορφώνονται, εν πολλοίς, κατά τα πρώτα έξι χρόνια ζωής του παιδιού. Παράλληλα, οι εμπειρίες των παιδιών κατά τη βρεφική και νηπιακή ηλικία επηρεάζουν και τη μετέπειτα πορεία τους στο σχολείο και τη ζωή τους, δικαιολογώντας, έτσι, τη μεγάλη σημασία που δίνεται σήμερα στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον.
Το "Κατανοώντας τη Γλώσσα μας: Αρχαία και νέα ελληνική μέσα από τον Αίσωπο" είναι ένα πραγματικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς που τους ενδιαφέρει η σωστή εκμάθηση για το παιδί που ξεκινά την εκπαιδευτική του διαδρομή από το νηπιαγωγείο.
Αξίζει να το δοκιμάσετε...
Περιεχόμενα
Εισαγωγή
Συνέντευξη στο Harvard University
Θεωρία, μεθοδολογία και έρευνα του εκπαιδευτικού προγράμματος
Ευχαριστίες
Περιγραφή του εκπαιδευτικού προγράμματος βήμα προς βήμα
1ος Μύθος του Αισώπου - Χελώνη και Λαγωός
2ος Μύθος του Αισώπου - Κύων και Αλώπηξ
3ος Μύθος του Αισώπου - Τέττιγες και Μύρμηκες
4ος Μύθος του Αισώπου - Λέαινα και Αλώπηξ
5ος Μύθος του Αισώπου - Κόραξ και Αλώπηξ
Επαναληπτικό Φύλλο Εργασίας
Επαναληπτικό Σταυρόλεξο
Φωτογραφικό Υλικό
Βιβλιογραφία
Ψηφιοποιημένο Υλικό
Η Παρασκευή Φώτη είναι Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης στο 3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής του Υπουργείου Παιδείας και τέως προϊσταμένη στο 4ο Νηπιαγωγείο Αγίας Βαρβάρας. Έχει σπουδάσει πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και έχει ολοκληρώσει το Μεταπτυχιακό της με θέμα διπλωματικής εργασίας στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την διαχείριση της ετερότητας. Ολοκλήρωσε το δεύτερο πτυχίο της στο τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών με εξειδίκευση στην Ψυχολογία και στο ίδιο τμήμα εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή με βαθμό Άριστα και με θέμα: "Η συμβολή της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και τέχνης στην προσχολική εκπαίδευση μέσα από μελοποιημένους μύθους του Αισώπου και την προστιθέμενη αξία των Τ.Π.Ε.". Το πρώτο βιβλίο, με τίτλο "Ετερότητα, προκατάληψη και στερεότυπα στη σχολική τάξη. Μέθοδοι διαχείρισης από τον εκπαιδευτικό" (εκδ. Γρηγόρη, 2016) επιλέχθηκε ως πανεπιστημιακό σύγγραμμα στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και έχει συμμετάσχει σε συλλογικό τόμο με θέμα Διδακτικά σενάρια μέσα από τις Τ.Π.Ε. (εκδ. Γρηγόρη, 2017). Έχει κάνει δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών και πανελλήνιων συνεδρίων καθώς και σε επιστημονικά περιοδικά ενώ έχει έντονο ενδιαφέρον στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας και στη συμβολή τους στο διδακτικό έργο, ενώ είναι επιμορφώτρια eTwinning και moodle υποστηρίζοντας έμπρακτα τα ανοικτά λογισμικά. Είναι επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, διδάσκοντας τα μαθήματα "Παιδική Λογοτεχνία" και "Παιδαγωγική της Εικόνας" και στο Διιδρυματικό Προγράμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων".
Συγγραφέας: Παρασκευή Φώτη
Εικονογράφηση: Σταμάτης Ξενίας
Κατηγορία: Εκπαίδευση
Σελίδες: 136
ISBN: 978-960-612-269-9
Διαστάσεις: 21x21
Εξώφυλλο: Μαλακό
Ημερομηνίας 1ης κυκλοφορίας: Δεκέμβριος 2019
Εκδότης: Εκδόσεις Γρηγόρη
Αρχική τιμή: 14,00€
🔎3788
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου