ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
Έτος πρώτης έκδοσης: 1991
Έκδοση παρουσίασης: 1η, 1991
Κατηγορία: Επιβατικά
Σειρά: Majorette Serie 200 (No 270)
Εργοστάσιο κατασκευής: Ταϊλάνδη
Κλίμακα: 1:53
Περιγραφή: Ένα ακόμα μοντέλο της Majorette που εκδόθηκε λίγο μετά την κυκλοφορία στην αγορά του πραγματικού αυτοκινήτου από την Renault. Ως γαλλική εταιρεία η Majorette, είχε όπως έχουμε αναφέρει, "τον πρώτο λόγο" εκείνη την εποχή στην μετατροπή σε μινιατούρες όλων των γαλλικών αυτοκινήτων. Η εταιρεία εδώ επέλεξε να δημιουργήσει την μινιατούρα της τρίθυρης έκδοσης.
Το Renault Clio έκανε αρκετές εκδόσεις. Το έχουμε εντοπίσει, εκτός από το κόκκινο που παρουσιάζουμε, σε διάφορες αποχρώσεις του μπλε, με λευκούς ή μαύρους προφυλακτήρες, σε κίτρινο με κόκκινους προφυλακτήρες, σε πράσινο με μαύρους προφυλακτήρες, σε λευκό με μαύρους προφυλακτήρες και σε ολόμαυρο. Το συγκεκριμένο μοντέλο η Majorette το έβγαζε μέχρι και το 1999.
Το μοντέλο της παρουσίασής μας (πρώτη έκδοση) είναι μονόχρωμο, το περίβλημά του είναι μεταλλικό, όπως και η βάση του. Το εσωτερικό είναι από μαύρο πλαστικό, ενώ φέρει διάφανα πλαστικά εμπρός φώτα. Η πίσω πόρτα είναι ανοιγόμενη, χωρίς να περιλαμβάνει το τζάμι. Πολύ όμορφο μοντέλο, με καλές λεπτομέρειες, αν και απουσιάζουν οι πλαϊνοί καθρέπτες.
Το Renault Clio έκανε αρκετές εκδόσεις. Το έχουμε εντοπίσει, εκτός από το κόκκινο που παρουσιάζουμε, σε διάφορες αποχρώσεις του μπλε, με λευκούς ή μαύρους προφυλακτήρες, σε κίτρινο με κόκκινους προφυλακτήρες, σε πράσινο με μαύρους προφυλακτήρες, σε λευκό με μαύρους προφυλακτήρες και σε ολόμαυρο. Το συγκεκριμένο μοντέλο η Majorette το έβγαζε μέχρι και το 1999.
Το μοντέλο της παρουσίασής μας (πρώτη έκδοση) είναι μονόχρωμο, το περίβλημά του είναι μεταλλικό, όπως και η βάση του. Το εσωτερικό είναι από μαύρο πλαστικό, ενώ φέρει διάφανα πλαστικά εμπρός φώτα. Η πίσω πόρτα είναι ανοιγόμενη, χωρίς να περιλαμβάνει το τζάμι. Πολύ όμορφο μοντέλο, με καλές λεπτομέρειες, αν και απουσιάζουν οι πλαϊνοί καθρέπτες.
Το Renault Clio παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 1990 και σήμερα βρίσκεται στην πέμπτη γενιά του. Από την αρχή της καριέρας του, αποτέλεσε ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα στην Ευρώπη και από το 2013 είναι ο ηγέτης στην κατηγορία Β. Επίσης, το Renault Clio είναι το ένα από τα 3 μόλις αυτοκίνητα που έχουν κερδίσει 2 φορές το τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, καθώς κατέκτησε το βραβείο το 1991 και το 2006 -τα άλλα δύο μοντέλα είναι το Volkswagen Golf και το Opel Astra. Το όνομα Clio προήλθε από την Κλειώ, την Μούσα της ελληνικής μυθολογίας.
Το αρχικό Renault Clio, μαζί με το Renault 19 της μικρομεσαίας κατηγορίας С, κατάφεραν να βγάλουν την εταιρεία από την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική θέση που είχε βρεθεί στη δεκαετία του 1980. Η Renault ήταν κυριολεκτικά στο χείλος της καταστροφής, λόγω της πολύ κακής ποιότητας των προϊόντων της, που είχαν χτυπήσει εξαιρετικά χαμηλούς δείκτες αξιοπιστίας. Ιδιαίτερα τα Renault 14 και Renault 25, θεωρούνται ως η κορύφωση των προβλημάτων ποιότητας, γεγονός που και η ίδια η Renault παραδέχτηκε, διά στόματος του τότε διευθύνοντος συμβούλου της.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία είχε αντιληφθεί ότι έπρεπε να βελτιώσει ριζικά την αξιοπιστία των μοντέλων της για να σπάσει το αδιέξοδο. Παράλληλα με την δραματική μείωση των δαπανών, κάτι που επιτεύχθηκε με την πώληση αρκετών από τις δραστηριότητες της εταιρείας και την σχεδόν ολοκληρωτική αποχώρησή της από τους αγώνες (ενώ έγιναν και μεγάλες μειώσεις προσωπικού), αποφάσισε να ξεκινήσει την αναβάθμιση των αυτοκινήτων της από τις δύο πλέον εμπορικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς: Τα μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, κατηγορίας С (η αποφασιστική καμπή για την εταιρεία στην κατηγορία С ήρθε το 1988, με το Renault 19) και τα σουπερμίνι αυτοκίνητα πόλης, κατηγορίας Β. Για τον νέο εκπρόσωπο της μάρκας στην κατηγορία Β, είχε γίνει εμφανές ότι έπρεπε να αλλάξει προσανατολισμό, καθώς οι καταναλωτές δεν επιθυμούσαν πλέον τα μικρά «σπαρτιατικά» σουπερμίνι, όπως ο προκάτοχος Renault 5, αλλά αναζητούσαν τον εξοπλισμό και τις ανέσεις των μικρομεσαίων μοντέλων σε ένα μικρό «πακέτο».
Στα πλαίσια αυτής της νέας φιλοσοφίας, ξεκίνησε το σχετικό «πρότζεκτ X57» το 1985, στο οποίο το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε «από λευκό χαρτί» και μάλιστα έλαβε ένα εντελώς νέο όνομα: Clio. Με εξαίρεση το περιορισμένης παραγωγής Renault Fuego του 1980-1992, το Clio ήταν το πρώτο μη επαγγελματικό ή μη πολυμορφικό μοντέλο της Renault που επανέφερε τα λεκτικά ονόματα για την εταιρεία, σηματοδοτώντας την καθιέρωση του νέου συστήματος ονοματολογίας (ως αποτέλεσμα, το μικρομεσαίο Renault 19, που κυκλοφόρησε 2 έτη πριν την εισαγωγή του Clio, έμελλε να είναι το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας με «αριθμητικό» όνομα).
Το αρχικό Clio σχεδιάστηκε από τον Gaston Juchet το 1986, λίγο πριν αντικατασταθεί το 1987 από τον Patrick Le Quément, που μετά σχεδίασε τη δεύτερη και την τρίτη γενιά του Clio.
Το αρχικό Renault Clio, μαζί με το Renault 19 της μικρομεσαίας κατηγορίας С, κατάφεραν να βγάλουν την εταιρεία από την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική θέση που είχε βρεθεί στη δεκαετία του 1980. Η Renault ήταν κυριολεκτικά στο χείλος της καταστροφής, λόγω της πολύ κακής ποιότητας των προϊόντων της, που είχαν χτυπήσει εξαιρετικά χαμηλούς δείκτες αξιοπιστίας. Ιδιαίτερα τα Renault 14 και Renault 25, θεωρούνται ως η κορύφωση των προβλημάτων ποιότητας, γεγονός που και η ίδια η Renault παραδέχτηκε, διά στόματος του τότε διευθύνοντος συμβούλου της.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία είχε αντιληφθεί ότι έπρεπε να βελτιώσει ριζικά την αξιοπιστία των μοντέλων της για να σπάσει το αδιέξοδο. Παράλληλα με την δραματική μείωση των δαπανών, κάτι που επιτεύχθηκε με την πώληση αρκετών από τις δραστηριότητες της εταιρείας και την σχεδόν ολοκληρωτική αποχώρησή της από τους αγώνες (ενώ έγιναν και μεγάλες μειώσεις προσωπικού), αποφάσισε να ξεκινήσει την αναβάθμιση των αυτοκινήτων της από τις δύο πλέον εμπορικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς: Τα μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, κατηγορίας С (η αποφασιστική καμπή για την εταιρεία στην κατηγορία С ήρθε το 1988, με το Renault 19) και τα σουπερμίνι αυτοκίνητα πόλης, κατηγορίας Β. Για τον νέο εκπρόσωπο της μάρκας στην κατηγορία Β, είχε γίνει εμφανές ότι έπρεπε να αλλάξει προσανατολισμό, καθώς οι καταναλωτές δεν επιθυμούσαν πλέον τα μικρά «σπαρτιατικά» σουπερμίνι, όπως ο προκάτοχος Renault 5, αλλά αναζητούσαν τον εξοπλισμό και τις ανέσεις των μικρομεσαίων μοντέλων σε ένα μικρό «πακέτο».
Στα πλαίσια αυτής της νέας φιλοσοφίας, ξεκίνησε το σχετικό «πρότζεκτ X57» το 1985, στο οποίο το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε «από λευκό χαρτί» και μάλιστα έλαβε ένα εντελώς νέο όνομα: Clio. Με εξαίρεση το περιορισμένης παραγωγής Renault Fuego του 1980-1992, το Clio ήταν το πρώτο μη επαγγελματικό ή μη πολυμορφικό μοντέλο της Renault που επανέφερε τα λεκτικά ονόματα για την εταιρεία, σηματοδοτώντας την καθιέρωση του νέου συστήματος ονοματολογίας (ως αποτέλεσμα, το μικρομεσαίο Renault 19, που κυκλοφόρησε 2 έτη πριν την εισαγωγή του Clio, έμελλε να είναι το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας με «αριθμητικό» όνομα).
Το αρχικό Clio σχεδιάστηκε από τον Gaston Juchet το 1986, λίγο πριν αντικατασταθεί το 1987 από τον Patrick Le Quément, που μετά σχεδίασε τη δεύτερη και την τρίτη γενιά του Clio.
Τελικώς, η πρώτη γενιά του Renault Clio παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1990, μπήκε στην παραγωγή τον Μάιο και πρωτοπαρουσιάστηκε τον Ιούνιο, αν και η δεξιοτίμονη εκδοχή στο Ηνωμένο Βασίλειο κυκλοφόρησε με μεγάλη καθυστέρηση, μόλις τον Μάρτιο του 1991. Επίσημα, το Clio αντικατέστησε το Renault 5, που όμως συνέχισε να παράγεται σε περιορισμένα αντίτυπα έως τον Δεκέμβριο του 1996 στη Σλοβενία, ως μια φθηνότερη εναλλακτική λύση.
Από την πρώτη στιγμή, το Clio σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, ενώ επίσης κέρδισε και το τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 1991. Το εντυπωσιακό ήταν ότι διατήρησε την μεγάλη αυτή απήχηση σε ολόκληρη την χρονική διάρκεια παραγωγής του, με την συνολική παραγωγή της πρώτης γενιάς να φτάνει τα 4 εκατομμύρια αντίτυπα! Η ίδια απήχηση στο κοινό συνεχίστηκε και στις μετέπειτα γενιές του μοντέλου...
Από την πρώτη στιγμή, το Clio σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, ενώ επίσης κέρδισε και το τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 1991. Το εντυπωσιακό ήταν ότι διατήρησε την μεγάλη αυτή απήχηση σε ολόκληρη την χρονική διάρκεια παραγωγής του, με την συνολική παραγωγή της πρώτης γενιάς να φτάνει τα 4 εκατομμύρια αντίτυπα! Η ίδια απήχηση στο κοινό συνεχίστηκε και στις μετέπειτα γενιές του μοντέλου...
Δείτε και το video της παρουσίασης, στο κανάλι μας:
Στις επόμενες παρουσιάσεις μας:
7. VW Beetle Cabriolet Custom (Maisto, 2008)
8. 1973 BMW 3.0 CSL Race Car (Hot Wheels, 2016)
9. 2006 Ford Crown Victoria Police Car (Matchbox, 2006)
10. 1983 Nissan 300ZX Turbo (Majorette, 1992)
Μέρος του κειμένου προέρχεται από την Βικιπαίδεια.
Επιμέλεια παρουσίασης: Παναγιώτης Πλαφουτζής
🔎4091
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου