ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
Έτος πρώτης έκδοσης: 1992
Έκδοση παρουσίασης: 1992
Κατηγορία: Επιβατικά
Σειρά: Majorette Serie 200 (No 221)
Κλίμακα: 1:63
Περιγραφή: Ένα μοντέλο της Majorette που εκδόθηκε λίγο μετά την κυκλοφορία στην αγορά του πραγματικού αυτοκινήτου από την Renault. Ως γαλλική εταιρεία η Majorette, μπορούμε να πούμε ότι είχε "τον πρώτο λόγο" εκείνη την εποχή στην μετατροπή σε μινιατούρες όλων των γαλλικών αυτοκινήτων. Το Renault Safrane δεν έκανε πάρα πολλές εκδόσεις, αν και τότε η Majorette συνήθιζε να κυκλοφορεί τα μοντέλα της σε δεκάδες διαφορετικές παραλλαγές (μεγάλη χαρά για κάποιους συλλέκτες, εφιάλτης για κάποιους άλλους). Έτσι, έχουμε εντοπίσει το Safrane, εκτός από το μπλε μεταλικό που παρουσιάζουμε, σε μπλε ανοιχτό, σε μπλε σκούρο, σε λευκό (τουλάχιστον τρεις εκδόσεις), σε μαύρο, σε σκούρο πράσινο, σε κίτρινο και σε ροζ. Το συγκεκριμένο μοντέλο μπορείτε να το βρείτε και σε χρυσό χρώμα, καθώς είχε εκδοθεί και στη σειρά "Majorette - Majogold".
Το μοντέλο της παρουσίασής μας είναι μονόχρωμο, το περίβλημά του είναι μεταλλικό, όπως και η βάση του. Το εσωτερικό είναι από μαύρο πλαστικό, ενώ φέρει πλαστικά εμπρός και πίσω φώτα. Πολύ καλές λεπτομέρειες για την εποχή που κυκλοφόρησε, αν και απουσιάζουν οι πλαϊνοί καθρέπτες.
Το μοντέλο της παρουσίασής μας είναι μονόχρωμο, το περίβλημά του είναι μεταλλικό, όπως και η βάση του. Το εσωτερικό είναι από μαύρο πλαστικό, ενώ φέρει πλαστικά εμπρός και πίσω φώτα. Πολύ καλές λεπτομέρειες για την εποχή που κυκλοφόρησε, αν και απουσιάζουν οι πλαϊνοί καθρέπτες.
Το Renault Safrane ήταν ένα μεσαίο πολυτελές αυτοκίνητο της κατηγορίας Ε, που κατασκευάστηκε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, από τον Απρίλιο του 1992 έως τον Δεκέμβριο του 2000. Συνολικά παρήχθησαν 312.779 αντίτυπα σειράς Safrane κατά τη διάρκεια των 8,5 ετών παραγωγής του, ενώ τον Ιούλιο του 1996 υπέστη μια έντονη αισθητική και μηχανική ανανέωση. Μάλιστα το 25 ήταν το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της εταιρείας που εισήγαγε και καθιέρωσε αερόσακο. Αντικατέστησε το Renault 25 και αντικαταστάθηκε το 2002 από το Renault Vel Satis.
Η κορυφαία έκδοση του αρχικού Safrane μπήκε στην παραγωγή τον Φεβρουάριο του 1993 και λανσαρίστηκε για την σεζόν (model year) του 1994 και ήταν το αποκλειστικά τετρακίνητο Safrane Biturbo, που εξελίχθηκε σε συνεργασία της Renault με τους γερμανικούς βελτιωτικούς οίκους Irmsher και Hartge. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, ο V6 κινητήρας των 3.0 λίτρων του Alpine A610, γνωστός ως PRV, είχε εξοπλιστεί με διπλό turbo, αποδίδοντας έτσι ισχύ 262 ίππους. Μπορούσε να παραγγελθεί στα επίπεδα εξοπλισμού RXE ή Baccara. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ερχόταν σε μόλις 7,2 sec και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 252 km/h, ενώ το ταχύμετρο είχε μέγιστη ένδειξη τα 280 km/h, έναντι 260 km/h στις άλλες εκδόσεις.
Η κορυφαία έκδοση του αρχικού Safrane μπήκε στην παραγωγή τον Φεβρουάριο του 1993 και λανσαρίστηκε για την σεζόν (model year) του 1994 και ήταν το αποκλειστικά τετρακίνητο Safrane Biturbo, που εξελίχθηκε σε συνεργασία της Renault με τους γερμανικούς βελτιωτικούς οίκους Irmsher και Hartge. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, ο V6 κινητήρας των 3.0 λίτρων του Alpine A610, γνωστός ως PRV, είχε εξοπλιστεί με διπλό turbo, αποδίδοντας έτσι ισχύ 262 ίππους. Μπορούσε να παραγγελθεί στα επίπεδα εξοπλισμού RXE ή Baccara. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ερχόταν σε μόλις 7,2 sec και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 252 km/h, ενώ το ταχύμετρο είχε μέγιστη ένδειξη τα 280 km/h, έναντι 260 km/h στις άλλες εκδόσεις.
Ωστόσο, διατέθηκε αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς δεν υπήρχε τότε πουθενά σε παγκόσμια κλίμακα αυτόματο κιβώτιο που να συνδυαζόταν με κινητήρα εγκάρσιας τοποθέτησης και με τετρακίνηση ταυτόχρονα. Λόγω αυτού του παράγοντα, καθώς και της τότε προτίμησης των υποψήφιων αγοραστών της κατηγορίας αυτής για κινητήρες V8 αντί για V6, μόλις 806 αντίτυπα του Safrane Biturbo κατασκευάστηκαν και η παραγωγή του διακόπηκε τον Σεπτέμβριο του 1996.
Το 2008, η ονομασία Safrane αναβίωσε για ένα νέο πολυτελές μοντέλο, επίσης της κατηγορίας Ε, το οποίο βασίζεται στο σεντάν Renault Samsung SM5 και διατίθεται σε αρκετές πετρελαιοπαραγωγικές χώρες της Μέσης Ανατολής ως Renault Safrane, και από το 2009 και στο Μεξικό. Το σύγχρονο Safrane έχει υποστεί από τότε αρκετές ανανεώσεις.
Επιμέλεια κειμένου/παρουσίασης: Παναγιώτης Πλαφουτζής
🔎3918
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου