Του Πλαφουτζή Παναγιώτη
Ένα τρένο που εκτροχιάζεται στις ερημιές του Ουαϊόμινγκ... Ένας παράξενος μουγκός που κάνει οτοστόπ... Μια γάτα του διαβόλου που αποδεικνύεται πολύ δύσκολο να πεθάνει... Ένα ποδήλατο γυμναστικής που μπορεί να σε πάει κάπου που δεν περιμένεις... Ένας ψυχικά διαταραγμένος άντρας που ίσως κρατά στα χέρια του τη σωτηρία του κόσμου...
Μέσα από τις δεκατρείς ιστορίες του, ο Στίβεν Κινγκ μας προσκαλεί σε μία ακόμη περιήγηση στο μοναδικό σύμπαν του: εκεί που η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στους ζωντανούς και τους νεκρούς συχνά δεν είναι ορατή και οι ραφές που κρατούν την πραγματικότητά μας ακέραια μπορούν ανά πάσα στιγμή να ξηλωθούν.
Ιστορίες του Λυκόφωτος. Στο λιγοστό φέγγος του σούρουπου, λίγο πριν πέσει το σκοτάδι... Γιατί είναι η ώρα που όλα παίρνουν μια αφύσικη χροιά, που τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται, που η φαντασία απλώνεται ν' αγγίξει τις σκιές κι ο φόβος βρίσκει το δρόμο για να τρυπώσει στην καρδιά.
Η ιδανική ώρα για τον Στίβεν Κινγκ...
Σελίδες Νοσταλγίας: Μια συλλογή δεκατριών διηγημάτων που το καθένα σε οδηγεί σε διαφορετικούς δρόμους με αναπάντεχους προορισμούς.
Ο χαρακτηριστικός τρόπος γραφής του King μας βοηθά να απολαύσουμε ιστορίες στις οποίες έχουν τον κύριο λόγο οι άνθρωποι που πρωταγωνιστούν σε αυτές και όχι τα τυχόν μεταφυσικά ή άλλα φαινόμενα που εκτυλίσσονται. Είναι αξιοζήλευτη η ικανότητα του συγγραφέα να μας συγκλονίζει ακόμα και με μία μόνο φράση του. Οι περισσότερες από τις ιστορίες είναι μικρές και ανεξάρτητες μεταξύ τους. Η θεματολογία ποικίλει: υπερφυσικό (θα μπορούσε να λείψει άραγε από μια συλλογή του King;), διαβολικά ζώα, ψυχικές εμμονές, κλειστοφοβία, περιπέτεια...
Ο συγγραφέας, πιστά αφοσιωμένος να προσφέρει πάντα στους αναγνώστες του ξεχωριστές αναγνωστικές εμπειρίες, μας χαρίζει εδώ κάποιες πολύ δυνατές στιγμές. Φυσικά, στις ιστορίες της συλλογής υπάρχουν διακριτές αυξομειώσεις στην ένταση και στα συναισθήματα που προκαλούν, όμως όλες έχουν κάτι καλό να πουν. Δεν κρίνουμε εδώ την κάθε μια ξεχωριστά, αν και θα αναφέρω εκείνες που μου άρεσαν ιδιαίτερα. Άλλωστε, πάντα σε μια συλλογή διηγημάτων, αυτό που κυρίως μετράει είναι η συνολική εντύπωση που σου αφήνει το βιβλίο μετά το τέλος της ανάγνωσης και όχι οι επιμέρους εντυπώσεις.
Η έκδοση περιλαμβάνει μια εισαγωγή γραμμένη από τον συγγραφέα, ο οποίος μας μιλά για το δημιούργημά του κάνοντας και την συνηθισμένη αναφορά στο παρελθόν. Στο τέλος υπάρχουν εκτενή σχόλια του ίδιου για κάθε μια ιστορία ξεχωριστά, με λεπτομέρειες για τις πηγές έμπνευσης του, τον τρόπο που επέλεξε να τις αποτυπώσει στο χαρτί κ.α.
Εγώ θα αναφέρω ότι μου άρεσαν ιδιαίτερα τα "Γουίλα", "Η Μπισκοτένια", "Ν.", "Μουγκός" και "Μια πολύ στενόχωρη θέση", θεωρώντας το τελευταίο ως το καλύτερο της συλλογής.
Ο Stephen King είναι ένας συγγραφέας που θεωρείται απόλυτος κυρίαρχος, εδώ και δεκαετίες, στην αμερικάνικη λογοτεχνία τρόμου. Ωστόσο, είχε φτάσει μια περίοδος που δεν έγραφε πια διηγήματα, παρά μόνο μεγάλα μυθιστορήματα –και αυτό ήταν κάτι που τον στεναχωρούσε. Το 2006 ανέλαβε την επιμέλεια και την επιλογή των διηγημάτων της συλλογής “Τα Καλύτερα Αμερικανικά Διηγήματα” και αυτό τον βοήθησε να ξαναβρεί τον παλιό του ενθουσιασμό και να αρχίσει πάλι να γράφει διηγήματα με τον παλιό τρόπο. Ήταν κάτι που το ήλπιζε αλλά δυσκολευόταν να πιστέψει ότι θα συνέβαινε. Το πρώτο από εκείνα τα “καινούρια” διηγήματα ήταν το “Γουίλα”, που είναι και το πρώτο διήγημα αυτού του βιβλίου.
Ας τα δούμε όλα αναλυτικά:
-Γουίλα
Ο Ντέιβιντ και η Γουίλα είναι ένα νεαρό ζευγάρι που αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα. Το σημαντικότερο από αυτά είναι ότι βρίσκονται εγκλωβισμένοι πολλές ώρες σε έναν απομονωμένο σταθμό τραίνου, έπειτα από τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας που τους μετέφερε. Η Γουίλα, ατίθαση και αντιδραστική από τη φύση της, δεν δέχεται να περιμένει άπραγη πότε θα έρθει το επόμενο τραίνο για να τους παραλάβει, ακούγοντας καρτερικά τα παράπονα και τις φωνές των υπολοίπων επιβατών. Φεύγει με τα πόδια μέσα στη νύχτα, με κατεύθυνση προς την κοντινότερη πόλη, αναζητώντας λίγη διασκέδαση. Ο Ντέιβιντ, αν και αρχικά δεν θέλησε να πάει κοντά της, τελικά αποφασίζει να την αναζητήσει. Μαζί, θα ανακαλύψουν τον λόγο για τον οποίο ποτέ, κανένα άλλο τρένο δεν θα ξαναπεράσει από τον απομονωμένο σταθμό τους…
-Η Μπισκοτένια
Η Έμιλι, θέλοντας να ξεπεράσει τον πρόωρο χαμό του μικρού της παιδιού, αφιερώνει όλο της τον χρόνο στο τρέξιμο. Χωρίζει με τον άντρα της και αποτραβιέται σε μια εξοχική κατοικία, μακριά από τον κόσμο. Εκεί, συνεχίζει να αθλείται, τρέχοντας πολλές ώρες την ημέρα. Με τον καιρό αρχίζει σιγά-σιγά να ηρεμεί και να βρίσκει τον εαυτό της. Κι όταν αποφασίζει ότι θέλει να “επιστρέψει” στον κόσμο, συμβαίνει κάτι αναπάντεχο. Γίνεται μάρτυρας δολοφονίας και πλέον κινδυνεύει άμεσα και η δική της ζωή…
-Το όνειρο του Χάρβι
Η Τζάνετ είναι τριάντα χρόνια παντρεμένη με τον Χάρβι. Όταν εκείνος ξυπνάει ένα πρωί και της μιλάει για ένα ολοζώντανο όνειρο που είδε το βράδυ, εκείνη έχει μια τρομακτική πεποίθηση πως όσα της περιγράφει δεν είναι απλά ένα όνειρο…
-Σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών
Όταν ο συγγραφέας Τζον Ντίκστρα αποφασίζει να κάνει μια στάση σε έναν σταθμό αυτοκινήτων, κάπου στον Διαπολιτειακό 75, δεν μπορεί να ξέρει ότι θα ζήσει μια περιπέτεια από εκείνες στις οποίες -μέχρι τότε- μόνο οι ήρωες των μυθιστορημάτων του εμπλέκονταν…
-Στατικό ποδήλατο
Όλοι, κάποια στιγμή της ζωής μας, αισθανόμαστε ότι έχουμε πάρει ορισμένα κιλά παραπάνω. Έτσι νιώθει και ο Ρίτσαρντ Σίφκιτς, ένας καλλιτέχνης που σχεδιάζει διαφημιστικές αφίσες και που, έπειτα από παρότρυνση του γιατρού του, αποφασίζει να ξεκινήσει γυμναστική. Αγοράζει ένα ποδήλατο γυμναστικής και το τοποθετεί στο υπόγειο. Θέλοντας να κάνει λιγότερο βαρετές τις ώρες της γυμναστικής του, ζωγραφίζει τοπία στον τοίχο μπροστά από το στατικό ποδήλατο και φαντάζεται πως ταξιδεύει με το ποδήλατό του μέσα σε αυτά τα τοπία. Κι ενώ ο καιρός περνά και αυτός χάνει συνεχώς κιλά, κάποιοι φαίνεται να ζημιώνονται από αυτό και αποφασίζουν να μην τον αφήσουν να συνεχίσει την γυμναστική…
-Τα πράγματα που άφησαν πίσω τους
Τι θα έκανες αν ξαφνικά άρχιζαν να εμφανίζονται στο σπίτι σου προσωπικά αντικείμενα φίλων σου, οι οποίοι όμως δεν βρίσκονται πια στη ζωή; Ο Σκοτ στην αρχή παραξενεύεται, και στο τέλος σκέφτεται ότι κάποιος του κάνει φάρσα. Όταν τα αντικείμενα αρχίζουν να γίνονται… ενοχλητικά, αποφασίζει να τα συγκεντρώσει και να τα πετάξει σ’ έναν κάδο σκουπιδιών. Όμως, γυρίζοντας σπίτι, εκείνα βρίσκονται και πάλι εκεί…
-Απόγευμα αποφοίτησης
Η Τζάνις είναι το κορίτσι του Μπάντι και εκείνη τη μέρα βρίσκεται στο πολυτελές σπίτι του, παρέα με τους γονείς του και την αντιπαθητική γιαγιά του, όταν συμβαίνει εκείνη η τεράστια έκρηξη... Μια έκρηξη που μάλλον θα αλλάξει πάρα πολλά...
-Ν.
Όταν ένας ψυχίατρος σκοτώνεται πέφτοντας από μεγάλο ύψος, επισήμως ο θάνατός του καταχωρείται ως ατύχημα. Μέχρι που η μικρότερη αδελφή του ανακαλύπτει κάποιες προσωπικές του σημειώσεις από τις συνεδρίες με έναν ασθενή τον οποίο ονομάζει "Ν." και βεβαιώνεται πως ο θάνατος του αδελφού της ήταν αυτοκτονία. Τι είναι όμως αυτό που μπορεί να κάνει έναν επιστήμονα να χάσει τον έλεγχο και να ενστερνιστεί σε τέτοιο επίπεδο τις "παλαβές" ιδέες ενός ασθενή του, φτάνοντας τελικά μέχρι την αυτοκτονία;
-Η γάτα από την κόλαση
Ο Χάλστον είναι ένας επαγγελματίας δολοφόνος. Όταν τον προσλαμβάνει ένας ευκατάστατος ηλικιωμένος κύριος για να σκοτώσει τον γάτο του, θεωρεί ότι θα κερδίσει εύκολα την πλούσια αμοιβή που του προσφέρει. Όμως, δεν λαμβάνει υπόψη του την άποψη του γάτου...
-Οι Νιου Γιορκ Τάιμς σε Ειδική Τιμή Προσφοράς
Η Ανν βρίσκεται στο σπίτι της, το οποίο είναι γεμάτο συγγενείς που ήρθαν να της συμπαρασταθούν για τον θάνατο του άντρα της. Ο Τζέιμς βρισκόταν σε ένα αεροπλάνο που συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή, χωρίς να υπάρχει κανένας επιζών. Όταν, ξαφνικά, χτυπάει το τηλέφωνο και ακούει στην άλλη άκρη της γραμμής την φωνή του Τζέιμς, η Ανν δεν ξέρει τι να υποθέσει...
-Μουγκός
Ο Μονέτ είναι ένας μεσήλικας πωλητής βιβλίων που ταξιδεύει συνεχώς με το αυτοκίνητό του, διανύοντας ατέλειωτα χιλιόμετρα. Αυτό, βέβαια, τον κρατά για μεγάλα διαστήματα μακριά από την οικογένειά του, δημιουργώντας του κάποια θέματα. Μια βροχερή μέρα αποφασίζει να πάρει στο αυτοκίνητό του έναν κωφάλαλο που του κάνει οτοστόπ. Πεπεισμένος ότι εκείνος δεν μπορεί να τον ακούσει, αρχίζει να του μιλά για τα προσωπικά του προβλήματα...
-Αγιάνα
Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ένα ευλογημένο χάρισμα. Να αγγίζουν τον άρρωστο συνάνθρωπό τους και να τον κάνουν καλά. Να αδιαφορούν για το προσωπκό τους κόστος, αφοσιωμένοι συνεχώς στην προσφορά αγάπης. Να νιώθουν εκλεκτοί. Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που δεν θα μπορούσαν ποτέ να αντέξουν ένα τέτοιο βάρος...
-Μια πολύ στενόχωρη θέση
Όταν ο Κέρτις δέχτηκε να συναντήσει τον Τιμ Γκράνγουαλντ, τον μεγάλο επαγγελματικό του αντίπαλο, φαντάστηκε ότι εκείνος είχε αποφασίσει να κάνουν μια ανακωχή και να τα ξαναβρούν με πολιτισμένο τρόπο. Όμως, ο Τιμ ήταν πολύ περισσότερο καριόλης απ' ότι υπέθετε ο Κέρτις και εντέλει κατέληξε να βρίσκεται εγκλωβισμένος μέσα σε μια στενή χημική τουαλέτα, σε ένα εγκατελειμένο εμπορικό κέντρο, χωρίς καμία ελπίδα διαφυγής... Τώρα, ο Κέρτις έχει μόνο λίγες ώρες ζωής και πρέπει να αναθεωρήσει πολλά πράγματα...
Τίτλος πρωτοτύπου: Just After Sunset
Συγγραφέας: Stephen King
Μετάφραση: Νεκτάριος Καλαϊτζής
Επιμέλεια: Κατερίνα Ασήμου
ISBN: 9789604509836
Σελίδες: 484
Διαστάσεις: 18x12 cm
Ημερομηνία 1ης έκδοσης: 05/2010
Ημερομηνία 2ης έκδοσης (αυτή που διαβάσαμε): 06/2015
Σειρά βιβλίου: Bell Best Seller (Νο 983)
Αρχική τιμή: €7,50
Εκδότης: Bell / Χαρλένικ Ελλάς
Η παρουσίαση προέρχεται από το blog "STEPHEN KING IN GREECE"
🔎2539
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου