Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

Συλλεκτικά αυτοκινητάκια 8: 1973 BMW 3.0 CSL Race Car (Hot Wheels, 2016)


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
Έτος πρώτης έκδοσης: 2016
Συνολικές εκδόσεις έως σήμερα: 9
Έκδοση παρουσίασης: 1η, 2016
Κατηγορία: Αγωνιστικά
Εργοστάσιο κατασκευής: Μαλαισία
Κλίμακα: 1:64
Περιγραφή: Πρωτοπαρουσιάστηκε το 2016 σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, σε άσπρο και σε μαύρο, με τον ίδιο σχεδιασμό και τον ίδιο αγωνιστικό αριθμό. Όμορφο μοντέλο, πολύ κοντά στο πρωτότυπο, άρεσε πολύ στους συλλέκτες και όλες του οι εκδόσεις αναζητούνται μετά μανίας.
Το 2017, διακρίθηκε ιδιαίτερα, καθώς ήταν το μοντέλο που επέλεξε για την προβολή της η Mattel στο "New York Toy Fair", την Έκθεση Παιχνιδιών της Νέας Υόρκης που πραγματοποιείται μία φορά το χρόνο. Εκεί παρουσιάζονται νέα προϊόντα από ένα ευρύ φάσμα εταιρειών παιχνιδιών. Ειδικές εκδόσεις ενός μοντέλου Hot Wheels πλασάρονται ως διαφημιστικά κομμάτια, σε περιορισμένο τιράζ. Τα μοντέλα αυτά του "Toy Fair" είναι συχνά πολύ περιζήτητα, καθώς δεν πωλούνται, ούτε κυκλοφορούν στο ευρύ κοινό, ενώ συνήθως διαθέτουν υψηλό επίπεδο λεπτομέρειας.
Επίσης, την ίδια χρονιά εκδόθηκε σε άλλες τέσσερις παραλλαγές: δύο μαύρες (με μόνη διαφορά στον τύπο του ζαντολάστιχου), μία ZAMAC(*) και μία λευκή.
Έκτοτε, περιέργως, δεν ξαναεκδόθηκε, μέχρι να φτάσουμε στην τρέχουσα σειρά του 2022, στην οποία εμφανίστηκε εκ νέου με δύο εκδόσεις, μία κίτρινη και μια χρυσή (Super Treasure Hunt).


Το μοντέλο της παρουσίασής μας είναι λευκό, με αγωνιστικούς χρωματισμούς σε μπλε και κόκκινο, ενώ έχει τον αριθμό 68. Το περίβλημά του είναι μεταλλικό, ενώ η βάση του από πλαστικό σε λευκό χρώμα. Η μπροστινή μάσκα έχει διαφανή φώτα, από το ίδιο χρώμα που έχουν και τα τζάμια της καμπίνας.
Να σημειώσουμε ότι στην πρώτη έκδοση αυτού του casting το 2016, η BMW 3.0 CSL '73 κυκλοφόρησε στα ίδια χρώματα με την BMW CSL που κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC) το 1973, αλλά με τον αριθμό 68 στις πόρτες και το καπό και όχι το 12 που εμφανίστηκε στον αγώνα του 1973.

(*) Το ZAMAC είναι ένα αρκτικόλεξο για το κράμα ψευδάργυρου (Zinc), αλουμινίου (Aluminum), μαγνησίου (Magnesium) και χαλκού (Copper) από το οποίο κατασκευάζονται τα Hot Wheels και άλλα χυτά αυτοκίνητα παιχνιδιών. Χρωματισμός ZAMAC, σημαίνει ότι το μοντέλο δεν έχει βαφεί με στρώμα μπογιάς.


Λίγα λόγια για το πραγματικό αυτοκίνητο...
Το μοντέλο που εξετάζουμε, δεν είναι παρά μια BMW E9, μια σειρά κουπέ που παρήχθη από το 1968 έως το 1975. Αρχικά κυκλοφόρησε ως μοντέλο 2800 CS. Βασίστηκε στα τετρακύλινδρα κουπέ BMW 2000 C και 2000 CS, με κάποιες τροποποιήσεις για να χωρέσει ο εξακύλινδρος κινητήρας BMW M30. Ο κύριος σχεδιαστής ήταν ο Wilhelm Hofmeister. Το μεταξόνιο και το μήκος αυξήθηκαν για να επιτραπεί στο χώρο του κινητήρα να είναι αρκετά μεγάλος για να χωρέσει το νέο straight-six κινητήρα με την κωδική ονομασία M30, ενώ και το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου επανασχεδιάστηκε ώστε να μοιάζει με το sedan E3. Το αμάξωμα της Ε9 κατασκευάστηκε από την Karmann.
Το 3.0 CSL ήταν μια ειδική έκδοση που κατασκευάστηκε για να κάνει το αυτοκίνητο κατάλληλο για αγώνες στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού. Κατασκευάστηκαν 1.265 τέτοια κομμάτια.
Το "L" στην ονομασία σήμαινε leicht (ελαφρύ), σε αντίθεση με άλλες ονομασίες της BMW, όπου σήμαινε lang (μακρύ). Το λιγότερο βάρος επιτεύχθηκε χρησιμοποιώντας λεπτότερο χάλυβα για την κατασκευή του σώματος της μονάδας, αφαιρώντας την επένδυση και την ηχομόνωση, χρησιμοποιώντας πόρτες από κράμα αλουμινίου, το καπό και το καπάκι του πορτμπαγκάζ, και χρησιμοποιώντας πλευρικά παράθυρα Perspex. Τα πεντακόσια CSL 3.0 που εξήχθησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν ήταν τόσο ελαφριά όσο τα άλλα, καθώς ο εισαγωγέας είχε επιμείνει να διατηρήσει την ηχομόνωση, τα ηλεκτρικά παράθυρα και τους προφυλακτήρες E9 σε αυτά τα αυτοκίνητα. Το CSL δεν πωλήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Αρχικά, χρησιμοποιώντας τον ίδιο κινητήρα με τον 3.0 CS, στον 3.0 CSL δόθηκε μια πολύ μικρή αύξηση κυβισμού στα 3.003 cc, αυξάνοντας τη διάμετρο του κινητήρα κατά ένα τέταρτο του χιλιοστού στα 89,25 mm (3,51 ίντσες). Αυτό έγινε τον Αύγουστο του 1972 για να επιτρέψει στο CSL να αγωνιστεί στην αγωνιστική κατηγορία «πάνω από τρία λίτρα», με κάποια αύξηση του κυβισμού στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Το 1973, στον κινητήρα του 3.0 CSL δόθηκε μια άλλη, πιο ουσιαστική αύξηση κυβισμού, στα 3.153 cc, με ονομαστική τιμή 206 PS (203 hp, 152 kW) στις 5600 rpm. Αυτή η τελική έκδοση του 3.0 CSL εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 1973 μαζί με ένα αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει ένα μεγάλο φράγμα αέρα, κοντά πτερύγια κατά μήκος των μπροστινών φτερών, μια αεροτομή πάνω από το πίσω άκρο της οροφής και ένα ψηλό πίσω φτερό.


Το 1973, ο Toine Hezeman κέρδισε το European Touring Car Championship με ένα 3.0 CSL και συνοδήγησε ένα 3.0 CSL με τον Dieter Quester σε μια νίκη κατηγορίας στο Le Mans. Ο Hezemans και ο Quester είχαν τερματίσει στη δεύτερη θέση στο Γερμανικό Grand Prix του 1973 Touring Car στο Nürburgring, χάνοντας μόνο από τους Chris Amon και Hans-Joachim Stuck με άλλο 3.0 CSL. Οι 3.0 CSL θα συνέχιζαν να κερδίζουν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού κάθε χρόνο από το 1975 έως το 1979.
Το 3.0 CSL αγωνίστηκε στο Πρωτάθλημα IMSA GT το 1975, με τους Sam Posey, Brian Redman και Ronnie Peterson να κερδίζουν αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Το CSL συμμετείχε επίσης στο Group 5 Special Production, κερδίζοντας τρεις γύρους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 1976 για την Makes. Στις προδιαγραφές της FIA Group 4, ιδίως όταν οδηγούνταν από τον Hans-Joachim Stuck (αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στο Enthusia Professional Racing), ανταγωνίσθηκε με επιτυχία τις αγωνιστικές εκδόσεις της Porsche 911 και του Ford Capri.

Η συσκευασία του

Στις επόμενες παρουσιάσεις μας:
9. 2006 Ford Crown Victoria Police Car (Matchbox, 2006)
10. 1983 Nissan 300ZX Turbo (Majorette, 1992)
11. Volkswagen Karmann 1200 (Joy Toy, 1979)
12. Mercedes-Benz 190SL 1955 (Welly, 2003)

Επιμέλεια παρουσίασης: Παναγιώτης Πλαφουτζής


🔎4170


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...