Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Τα γουέστερν που αγαπήσαμε 36: Μέχρι το Τέλος / The Homesman (2014)


Σκηνοθεσία: Τόμι Λι Τζόουνς
Σενάριο: Τόμι Λι Τζόουνς, Κίρα Φιτζέραλντ, Ουέσλι Α. Όλιβερ
Παραγωγή: Πίτερ Μπράντ, Μπράιαν Κένεντι, Λικ Μπεσόν
Ηθοποιοί: Τόμι Λι Τζόουνς, Χίλαρι Σουάνκ, Μέριλ Στρίπ, Ντέιβιντ Ντένσικ, Ουίλιαμ Φίχτνερ, Γκρέις Γκάμερ, Τζον Λίθγκοου, Μπλέικ Νέλσον, Μιράντα Ότο, Τζέσε Πλέμονς, Σόνια Ρίχτερ, Τζέιμς Σπέιντερ, Χέιλι Στάινφελντ
Διάρκεια: 122'

Υπόθεση: Ένα συγκινητικό και αντισυμβατικό γουέστερν. Μια μοναχική και γοητευτική γυναίκα (Hilary Swank) και ένας λιποτάκτης (Tommy Lee Jones) που της χρωστάει χάρη, προσπαθούν να μεταφέρουν σε ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα της Αϊόβα τρεις γυναίκες που έχουν οδηγηθεί στην παράνοια. Εκεί, τους περιμένει η Altha Carter (Meryl Streep) η γυναίκα του τοπικού επισκόπου, η οποία μας χαρίζει ακόμα μία μοναδική ερμηνεία. Το αταίριαστο αυτό ζευγάρι ξεκινάει ένα ταξίδι έξι ολόκληρων εβδομάδων σε ολόκληρη τη χώρα του Οχάιο, σε κλίμα αμοιβαίας δυσαρέσκειας και καχυποψίας. Η ιστορία διαδραματίζεται στη θεοφοβούμενη κοινωνία μιας συνοριακής κωμόπολης της Νεμπράσκα, το 1854.



Οι ιστορίες με ταξίδια φαίνεται ότι συνεπαίρνουν τον Τόμυ Λι Τζόουνς ο οποίος δείχνει να χρησιμοποιεί τις διάφορες μεγάλες διαδρομές ως βάση για να ανοίξει μια προβληματική επάνω στις σχέσεις των ανθρώπων, να αναπτύξει το προσωπικό του ύφος και σκηνοθετικό στυλ, να «μιλήσει» για ψυχική ευγένεια, για υποσχέσεις που τηρούνται, για ειλικρίνεια, τιμιότητα και για ανθρωπισμό, εμπερικλείοντας όλα τα παραπάνω μέσα στα πλαίσια των όμορφων ταμπλώ αχανών τοπίων που κινηματογραφεί, ένα δειγματολόγιο εικόνων «όπου το μάτι χάνεται» ρεμβάζοντας τις τεράστιες εκτάσεις της Δύσης.



Το ντεκόρ αξιοποιείται προς όφελος της αφήγησης˙ το κρύο, ο δυνατός άνεμος, το χιόνι, η λάμψη μιας αναμμένης φωτιάς ή και οι αποχρώσεις του λυκόφωτος αποτελούν τα συμφραζόμενα μέσα στα οποία θα σφυρηλατηθούν οι σχέσεις εντελώς ανόμοιων μεταξύ τους χαρακτήρων και θα εκτυλιχτεί μια οδύσσεια που κρύβει κινδύνους.
Η Χίλαρι Σουάνκ («Million Dollar Baby») μπαίνει πειστικά στο ρόλο μιας θεοσεβούμενης θαρραλέας γεροντοκόρης αγρότισσας που θα προσφερθεί ολόψυχα να οδηγήσει τις άμοιρες γυναίκες στην Αϊόβα.
Ο Τόμυ Λι Τζόουνς υποστηρίζει πολύ παραστατικά το ρόλο του, φέροντας στην επιφάνεια έναν ψυχρό και σκληρό άνδρα, αμείλικτο και τρυφερό ταυτόχρονα που αγαπά την ανεξαρτησία και αντιστέκεται στις αδικίες ή τους νόμους της κοινωνίας των ανθρώπων.



Δίνοντας τον πρώτο ρόλο στη γυναικεία ματιά πάνω στην Άγρια Δύση και τυλίγοντας με μαύρο χιούμορ, φυσικές και ψυχολογικές συγκρούσεις που εξελίσσονται απολύτως δραματικά, ο Τόμι Λι Τζόουνς προσεγγίζει με πρωτότυπο –τόσο ρεαλιστικό όσο και αντισυμβατικό– τρόπο το κλασικό γουέστερν, εντυπωσιάζει με τη γλυκόπικρη αναβίωση του απάνθρωπα ηρωικού κόσμου του και μας χαρίζει δύο ολοζώντανους, συμπληρωματικούς κινηματογραφικούς χαρακτήρες που συγκινούν χαμένοι μέσα στις κωμικοτραγικές αντιφάσεις τους. Μια ταινία που μπορεί να μην έχει την υπαρξιακή βαρύτητα των «Τριών Ταφών του Μελκιάδες Εστράδα», αποτελεί όμως έργο ενός στιλάτου, ώριμου κινηματογραφικού δημιουργού.


Ο ίδιος ο δημιουργός ανέφερε: «Χαρακτήρες όπως αυτόν της Μέρι Μπι Κάντι, μιας μοναχικής, δυναμικής γυναίκας που το 1855 αποφασίζει να ταξιδέψει εκατοντάδες μίλια για να μεταφέρει τρεις τρελές σε ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα, δεν συναντάς συχνά στις ταινίες της περιόδου. Οι θηλυκές παρουσίες περιορίζονται συνήθως σε ταλαιπωρημένες νοικοκυρές και πόρνες με περιποιημένη κόμμωση. Ο περίπλοκος χαρακτήρας της, γεμάτος μυστικά και κρυμμένα πάθη, ήταν το πρώτο πράγμα που μου τράβηξε την προσοχή στο μυθιστόρημα του Γκλέντον Σουόρδαουτ, το οποίο περιγράφει διεισδυτικά τον ρόλο της γυναίκας το 19ο αιώνα και όχι μόνο».

Δείτε το τρέιλερ:



🔎2307

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...