Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

Συλλεκτικά αυτοκινητάκια 1: '70 Pontiac GTO Judge (Hot Wheels, 2013)


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
Έτος πρώτης έκδοσης: 2011
Συνολικές εκδόσεις έως σήμερα: 8
Έκδοση παρουσίασης: 7η, 2013
Κατηγορία: Επιβατικά
Εργοστάσιο κατασκευής: Μαλαισία
Κλίμακα: 1:64
Περιγραφή: Ένα πανέμορφο μοντέλο που μάγεψε επί τη εμφανίσει του τους συλλέκτες-λάτρεις των αμερικάνικων αυτοκινήτων. Πολύ όμορφη σχεδίαση, πιστή στο πρωτότυπο, με υπέροχα χρώματα. Την πρώτη χρονιά κυκλοφόρησε σε τρεις διαφορετικές εκδοχές: κίτρινο περλέ, πράσινο λαδί και μπλε μεταλλικό. Το 2012, επίσης σε τρεις εκδόσεις: σκούρο μπλε, σκούρο κόκκινο και πορτοκαλί. Το 2013 (η έκδοση της παρουσίασης) σε γαλάζια απόχρωση, ενώ για τελευταία φορά εμφανίστηκε το 2015 σε λευκό.
Το μοντέλο του 2013 έχει στις πλαϊνές πόρτες το λογότυπο της MSD και κόκκινες διακεκομμένες λωρίδες στο πλάι και στο επάνω μέρος. Το περίβλημά του είναι μεταλλικό, ενώ η βάση του από πλαστικό στο χρώμα του χρωμίου. Το εσωτερικό είναι από κόκκινο πλαστικό. Πάνω στο καπό, με πολύ μικρά γράμματα, αναφέρεται το όνομα του κινητήρα Ram Air IV, τον οποίο χρησιμοποιούσε το πρωτότυπο. Τέλος, στο φτερό, μπροστά από τις μπροστινές ρόδες, αναγράφεται με ασημένια γράμματα ο αριθμός 455, που αναφέρεται σε έκδοση του πρωτοτύπου.
Να σημειώσουμε ότι το 2008 κυκλοφόρησε σε Hot Wheels και η κάμπριο εκδοχή '70 Pontiac GTO, της οποίας έχουν εκδοθεί έως σήμερα 15 διαφορετικά αυτοκινητάκια.




Λίγα λόγια για το πραγματικό αυτοκίνητο...
H Pontiac GTO ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από τον αμερικανικό όμιλο αυτοκινήτων της General Motors (GM) και συγκεκριμένα από δύο διαφορετικές θυγατρικές του ομίλου. Αρχικά παρήχθη στις ΗΠΑ από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Pontiac, από το 1964 έως το 1974. Οι εφευρέτες της GTO ήταν ο μηχανικός της Pontiac Russell Gee, ειδικός στην μηχανολογία κινητήρων, ο μηχανικός σασί Bill Collins και ο αρχιμηχανικός της Pontiac John Z. DeLorean. Το δημιούργημά τους, η Pontiac GTO, μαζί και με την αντίπαλη Ford Mustang πρώτης γενιάς, που λανσαρίστηκε επίσης το 1964, οδήγησαν στο ξεκίνημα της εποχής των λεγόμενων muscle cars.
Το όνομα του μοντέλου ήταν μια προσωπική ιδέα του DeLorean, εμπνευσμένο από την Ferrari 250 GTO, το επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο της τότε εποχής. Το ακρωνύμιο GTO σημαίνει στα ιταλικά Gran Turismo Omologato, δηλαδή αυτό που έχει πάρει έγκριση για την κατηγορία Gran Turismo ή κοινώς GT. Η επιλογή αυτή πυροδότησε τότε διαμαρτυρίες από αρκετούς οπαδούς των GT, καθώς θεώρησαν σχεδόν ιεροσυλία τον σφετερισμό αυτού του ονόματος.


Η πρώτη γενιά του αυτοκινήτου ολοκληρώθηκε το 1967 και από το 1968 υπήρξαν πολλές αλλαγές. Η General Motors επανασχεδίασε την σειρά των μοντέλων της πλατφόρμας A-body, δίνοντάς της ένα πιο καμπυλωτό ντιζάιν, με σχήμα ημι-fastback. Παράλληλα, προέβη σε μείωση των εξωτερικών τους διαστάσεων, καθώς το μεταξόνιο μειώθηκε από 2.921 σε 2.845 χιλιοστά σε όλα τα 2-πορτα μοντέλα. Ειδικότερα στην GTO, το συνολικό μήκος μειώθηκε κατά 15,0 εκατοστά και το ύψος κατά 12 εκατοστά, αν και το βάρος αυξήθηκε κατά 34 κιλά.
Στην Pontiac GTO δεύτερης γενιάς καταργήθηκε η κλασική κατακόρυφη διάταξη των μπροστινών φώτων και υιοθετήθηκε μια πιο συμβατική οριζόντια διάταξη. Από την άλλη όμως, προσέφερε την νέα έκδοση GTO Judge, με κρυμμένα αναδιπλούμενα φώτα και η έκδοση αυτή γνώρισε τότε μεγάλη απήχηση, παρά το έξτρα κόστος. Επίσης, διατηρήθηκε το προαιρετικό εξωτερικό στροφόμετρο πάνω στο καπό του αυτοκινήτου και, όπως και στην πρώτη γενιά, όσοι διαφωνούσαν με την ιδέα αυτή, μπορούσαν να παραγγείλουν την GTO και με συμβατικό στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων.
Όπως συνέβη και με όλα τα μοντέλα που πωλούνταν στις ΗΠΑ, όσες GTO κατασκευάστηκαν από την 1η Ιανουαρίου 1968 και μετά, απέκτησαν στάνταρ μπροστινές ζώνες ασφαλείας, προσκέφαλα στα μπροστινά καθίσματα και πλαϊνούς ανακλαστήρες. Το 1969, τα αναχρονιστικά τριγωνάκια στα μπροστινά παράθυρα καταργήθηκαν.
Τις σεζόν του 1970 και του 1971, έγιναν δύο συνεχόμενα λίφτινγκ στην εξωτερική εμφάνιση, ενώ η έκδοση Judge με τα αναδιπλούμενα φώτα διακόπηκε οριστικά τον Φεβρουάριο του 1971, και στο τέλος της σεζόν η ανοιχτή έκδοση convertible αποσύρθηκε οριστικά από την παραγωγή...




Η συσκευασία του

Αυτό το ξέρατε;
-Η Mattel, πρωτοκυκλοφόρησε το 2011 το Pontiac GTO Judge στην σειρά Hot Wheels, σε τρεις διαφορετικές εκδοχές, χρησιμοποιώντας χρωματισμούς των πραγματικών εκδόσεων του αυτοκινήτου.
-Μια κίτρινη, πρωτότυπη έκδοση του Pontiac GTO Judge, πρωταγωνίστησε στην ταινία "Two Lane Blacktop" (1971).
-Η MSD, το λογότυπο της οποίας φέρει το μοντέλο της παρουσίασής μας, είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά εξαρτήματα αυτοκινήτων, καθώς και στα συστήματα ανάφλεξης κινητήρων (δικά της χρησιμοποιούσε και το πραγματικό Pontiac GTO Judge).


Κλείνουμε με μια φωτογραφία αφιερωμένη στους φίλους της ομάδας "Hot Wheels Greece"! Καλή συνέχεια, παιδιά!...

Επιμέλεια κειμένου/παρουσίασης: Παναγιώτης Πλαφουτζής

🔎3406

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...