Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015

Ελληνικά Comic Books 45: Τα μπανταρισμένα πόδια (2014)


Απ' όλες τις ιστορίες που έχω φτιάξει, "Τα Μπανταρισμένα Πόδια" είναι από εκείνες που μ' έχουν σημαδέψει ανεξίτηλα. Στα παιδικά μου χρόνια, πήρα από τον πατέρα μου αυστηρή ανατροφή, που την χαρακτήριζε ο σεβασμός για τις επαναστατικές αξίες. Από τη μητέρα μου εισέπραξα στοργή, ευγένεια και γενναιοδωρία. Η παραμάνα μου είχε πιο πρακτικό πνεύμα, που παραχωρούσε περισσότερο χώρο για τα πράγματα της ζωής. Αυτό που θα λέγαμε σήμερα "κοινωνική παιδεία".
Πενήντα χρόνια αργότερα, θυμόμαστε πολύ καλά, η αδελφή μου κι εγώ, την παραμάνα μας την Τσούνξιου να μασά φέτες λίπους, που φέρναμε κρυφά από την καντίνα του νηπιαγωγείου... Όλο αυτό, το ξαναβλέπω να περνά μπροστά από τα μάτια μου στην εντέλεια. Η κυρία Τσούνξιου συχνά μας διηγείτο τον μύθο της Τσάνγκ'ε, την φεουδαρχική περίοδο, τα μπανταρισμένα πόδια, κλπ. Όλο αυτό, δεν παρέλειψα να το αναπαραστήσω με την πέννα μου. Έχω την τύχη να διαθέτω αυτή τη μηχανή για να μπορώ να επιστρέφω στο χρόνο... Σήμερα έχω περίπου την ίδια ηλικία με την κυρία Τσούνξιου άλλωστε. Νιώθω περισσότερο την απώλεια και την ευγνωμοσύνη.
Ειλικρινά, ευχαριστώ τις εκδόσεις Kana, που μου προσέφεραν αυτό το διεθνές εφαλτήριο που θα επιτρέψει να μάθει περισσότερος κόσμος την ιστορία της Τσούνξιου και των χιλιάδων απλών κοριτσιών της Κίνας που πέρασαν απ' αυτές τις ταραγμένες περιόδους.
Η Τσάνγκ'ε είναι μυθολογική μορφή της Κίνας, γυναίκα του τοξότη Χουγί. Έχοντας χωρίσει από τον άνδρα της παραμένει με την ανθρωπότητα, διαμένει αιωνίως στο φεγγάρι, σε ένα παλάτι από νεφρίτη...

O Li Kunwu είναι ένας από τους σπάνιους κινέζους καλλιτέχνες της γενιάς του, αφιερωμένος αποκλειστικά και επαγγελματικά στην 9η τέχνη.
Σε 30 χρόνια δραστηριότητας, πάνω από τριάντα έργα του έχουν εκδοθεί στην Κίνα, κι έχει δημοσιεύσει σε περιοδικά, από τα πιο εμβληματικά κόμικς όπως το Lianhua Huabao, Humo Dashi κλπ. Αρχικά ειδικευμένος στα κόμικς προπαγάνδας, στράφηκε αργότερα στη μελέτη κινεζικών πολιτισμικών μειονοτήτων στις οποίες η επαρχία του Γιουνάν είναι τόσο πλούσια.
Είναι μέλος του κομμουνιστικού κόμματος και διευθυντής της Ένωσης καλλιτεχνών του Γιουνάν και του Κινεζικού Ινστιτούτου μελέτης σχεδίου και τύπου.

Ξενόγλωσσος τίτλος: LES PIEDS BANDES
Συγγραφέας/εικονογράφος: Li Kunwu
Σελίδες: 128
ISBN: 978-960-321-555-4
Ημερομηνία έκδοσης: 11/2014
Εκδόσεις: Μαμούθ Comix
Τιμή: €11.80

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...