Σάββατο, 6 Ιουνίου 2015

Η... βιβλιογραφία των κόμικς 4: Η αξιοποίηση των κόμικς στην εκπαίδευση


Διδακτικές προτάσεις-Παιδαγωγικές προεκτάσεις
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΥΛΑ, ΧΑΡΑ ΚΟΣΕΓΙΑΝ

Εκδόσεις: ΚΡΙΤΙΚΗ
Σειρά: Επιστημονική Βιβλιοθήκη
Σελ: 240, ISBN: 9789602187166

ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζονται τρόποι επίτευξης συγκεκριμένων διδακτικών στόχων με όχημα τα κόμικς, τα πλέον δημοφιλή αναγνώσματα στο νεανικό κοινό.
H πολυεπίπεδη και άνευ προηγουμένου μεταμόρφωση, που λαμβάνει χώρα σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και πολιτισμικής μας πραγματικότητας, εγείρει τεράστιες προκλήσεις στην εκπαίδευση και επιτάσσει την αναβάθμιση των διδακτικών μεθόδων. Το «Νέο Σχολείο Δημιουργικής Μάθησης» επαγγέλλεται μια μαθητοκεντρική διδακτική διαδικασία, η οποία, στο πνεύμα του πολυγραμματισμού, της διαθεματικότητας και του πλουραλισμού, θα προωθεί τον στοχαστικό διάλογο και θα υπηρετεί την κριτική σκέψη.
Ανάμεσα στα ποικίλα μέσα που επιστρατεύονται για τον παραπάνω σκοπό, προτείνονται και τα κόμικς. Η αξιοποίηση των κόμικς στην εκπαίδευση ανανεώνει το παρωχημένο οπλοστάσιο των διδακτικών μεθόδων, εξασφαλίζει τη θετική ανταπόκριση των μαθητών και εντέλει γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στη ζωή εντός και εκτός σχολείου.
Ένα πολύτιμο εργαλείο διδασκαλίας που συνδυάζει θεωρία και πρακτικές εφαρμογές και εμπλουτίζεται με πλήθος εικόνων από γνωστά κόμικς.
Απευθύνεται στους σπουδαστές και διδάσκοντες των παιδαγωγικών τμημάτων των ΑΕΙ, στους επαγγελματίες της εκπαίδευσης, στους γονείς και σε όσους ενδιαφέρονται για ζητήματα εκπαίδευσης.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Η Ευαγγελία Μουλά είναι φιλόλογος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στην παιδική λογοτεχνία. Το ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη μελέτη ζητημάτων ιδεολογίας και στερεοτύπων στην παιδική λογοτεχνία και στην εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων στη διδακτική της λογοτεχνίας με την παράλληλη εισαγωγή και αξιοποίηση ευρύτερων πολιτισμικών κειμένων στο ομόλογο μάθημα. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια, ενώ κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους και σε ποικίλα επιστημονικά περιοδικά, φιλολογικού, εκπαιδευτικού ή κριτικού περιεχομένου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Φιλολογική, Φιλόλογος, Σύγκριση, Κείμενα, Διαδρομές, Άνευ, Νέα Παιδεία, International Journal of Humanities κ.ά.). Είναι συγγραφέας του βιβλίου Αρχαία τραγωδία και παιδί: Όροι πρόσληψης και διαμόρφωσης εθνικής συνείδησης στη μεταπολεμική Ελλάδα, Αθήνα: Κριτική, 2010.
Η Χαρά Κοσεγιάν είναι φιλόλογος, απόφοιτος του Κλασικού τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ του τμήματος ΦΠΨ του ίδιου Πανεπιστημίου. Σήμερα είναι σχολική σύμβουλος φιλολόγων του νομού Δωδεκανήσου.
Στον επιστημονικό χώρο έχει δημοσιεύσει σειρά άρθρων που αφορούν τη διδακτική μεθοδολογία και την ελληνική γλώσσα και γραμματεία.
Μονογραφίες: Λουκιανού Αληθής Ιστορία Α΄: Εισαγωγή-Μετάφραση-Σχόλια Χαράς Κοσεγιάν, με σκίτσα των μαθητών του Γυμνασίου Ιαλυσού και υπέρτιτλους στα Αρχαία Ελληνικά, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2008, Αρχαία επιβιώματα στα Νεοελληνικά δημοτικά τραγούδια – Συμβολή στην έρευνα μέσα από το παράδειγμα –κυρίως– των παραδοσιακών τραγουδιών της Καρπάθου, Παπαζήση, Αθήνα 2010.
Έχει εκδώσει τα ακόλουθα μυθιστορήματα: Πευκοβελόνες, Ρόδος, ιδιωτική έκδοση, 1998, Έχει κι άλλες όψεις το φεγγάρι, Νέα Σύνορα Α. Α. Λιβάνη, 1999, Γλυκό με θλιμμένα καρύδια, Κοχλίας, 2002, Ανατέλλει και στη Ντέια, Κοχλίας, 2003.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...